Zorgen dat uw motor goed kan ademen
Inlaatreiniging
Wat is het nut?
In de loop der jaren is er een hoop veranderd aan het inspuitsysteem van auto’s. Bij benzine motoren zijn de fabrikanten overgaan van indirecte injectie (inspuiting voor de inlaatklep) naar directe injectie (inspuiting direct in de cilinder). Hierdoor kan er een betere verbranding gegarandeerd worden en kan er meer vermogen uit kleinere motorblokken gehaald worden.
Het grote nadeel hiervan is wel dat de inlaatkleppen niet meer schoongespoeld worden door de brandstof. Dit resulteert in erge vervuiling op de inlaatkleppen. Hierdoor loopt de auto minder mooi en is er zelfs kans op storingen.
Door de inlaatkleppen te stralen zal er weer voldoende lucht door kunnen stromen waardoor uw motor een stuk rustiger en zuiniger zal lopen. Dit wordt ook wel walnut blasting of granulaat reiniging genoemd.
Uiteraard doen wij altijd een check van te voren hoe het gesteld is met de vervuiling van de inlaatkleppen. Doormiddel van foto’s kunnen wij u dan het verschil vooraf en achteraf laten zien.
Motoren en merken waarbij vervuiling vaak voorkomt :
- BMW : bijna alle motoren na 2004
- Peugeot : 1.2THP, 1.6THP en 1.6VTI
- Citroën : 1.2THP, 1.6THP en 1.6VTI
- Volkswagen : alle TSI en TFSI motoren
- Skoda : alle TSI en TFSI motoren
- Seat : alle TSI en TFSI motoren
- Renault : alle TCE motoren
- Ford : 1.0Ecoboost
- Nissan : 0.9 en 1.2 motoren